Proiectul trenul de lectură

Coordonatorul activităţii: RUSU IONELA – profesor de limba română

                                                          Tel: 0746073345  E-mail: nolyice@yahoo.com

1. Titlul activităţii – TRENUL DE LECTURĂ

2. Domeniul în care se încadrează – limbă şi comunicare

                                                          – cultural – artistic

 3. Scopul activităţii – promovarea lecturii în spaţiul public şi petrecerea timpului liber

                                în compania cărţilor

 4. Obiectivele educaţionale ale activităţii

-să conştientizeze rolul cărţii şi al bibliotecii în dezvoltarea personală

-să citească corect,expresiv şi comprehensiv un text literar sau nonliterar într-un cadru diferit de cel al şcolii

-să promoveze lectura ca modalitate plăcută de a petrece timpul liber

-să-şi exprime impresiile de călătorie într-un jurnal de excursie

-să respecte regulile comportamentului în spaţiul public

5. Elevi participanţi: 20 de elevi – 50% din numărul total de elevi din grupul ţintă

6. Durata şi locul desfăşurării acţiunii

              -durata – 1 zi

              -locul – călătorie cu trenul la Vatra Dornei

7. Descrierea activităţii

             Cu trei săptămâni înainte s-a anunţat excursia. Pregătirea elevilor s-a făcut în cadrul unei lecţii speciale de instructaj. Cu această ocazie am explicat scopul excursieişi traseul cu punctele cele mai importante. Pe timpul deplasării cu trenul, elevii au citit din cărţile preferate şi au lipit în compartimente postere de promovare a lecturii. Deasemenea elevii au citit în parc şi în librăria oraşului pentru a promova lectura în spaţiul public.

          Au legat noi prietenii cu elevii din Şcoala Gimnazială Nr.2 George Voevidca-Câmpulung Moldovenesc, cu care suntem în parteneriat.

8. Descrierea rezultatelor obţinute în urma activităţii

Proiectul LECTURĂ ŞI AVENTURĂ s-a bucurat de succes, fapt demonstrat de numărul mare de elevi care s-au implicat benevol în activităţi (realizarea posterelor de promovare a lecturii, concurs pe tema poeziei eminesciene, prezentarea scenetei PROCES LITERAR – in libraria Alexandria, prezentări power point ale cărţilor preferate, lectura cărţii preferate la Biblioteca Orăşenească, realizarea unei tombole cu cărţi) şi de efectul pe care acţiunile desfăşurate l-a avut asupra copiilor. Am dorit ca prin acest proiect să reuşesc să ajung la sufletul copiilor,transformându-i în cititori activi şi motivaţi.

           Am încercat să-i conving de valoarea culturală şi spirituală a cărţii, să-i determin să descopere şi să înţeleagă că ele pot deveni cei mai fideli prieteni şi mentori.

            În urma activităţii s-a întocmit un album cu fotografii şi s-a completat un jurnal de excursie. S-a iniţiat deasemenea o pagină de facebook a proiectului.

9. Toţi elevii implicaţi în activitate împreună cu părinţii acestora şi-au manifestat dorinţa de continuare a proiectului. Marea majoritate a familiilor sunt interesate de progresul copiilor lor şi se implică în educarea acestora. S-au făcut propuneri pentru alte excursii. Elevii şi-au exprimat dorinţa de a face prezentări în power point despre cartea preferată, lucru care se va realiza până la sfârşitul anului şcolar.

10. Sunt copii care nu au o bibliotecă acasă, probabil din cauza preţului din ce în ce mai mare al cărţilor. Instituţiile de învăţământ sunt cele care trebuie să faciliteze accesul la carte și să trezească interesul şi dragostea pentru citit a copiilor.

Acest proiect îşi propune să trezească în sufletele fragile şi avide de cunoaştere ale şcolarilor dorinţa de a se apropia de carte, dorinţa de a citi, dorinţa de a pătrunde încă de mici în universul liniştit al unei biblioteci, respectul faţă de carte, faţă de cel ce a scris-o.

B. Mărturii ale elevilor referitoare la activitatea propusă

  • Proiectul Lectură  şi aventură m-a ajutat să privesc lectura cu alţi ochii. Este un proiect interesant, captivant, bine organizat, deschis pentru toţi iubitorii de lectură. Am descoperit bucuria de a aştepta cu încântare şi nerăbdare finalul unei cărţi pline de suspans. Aş mai participa oricând la un astfel de proiect şi m-aş implica cu placere.
  • Consider că acest proiect ne-a ajutat pe toţi. Am descoperit o altă lume, o lume plină de farmec şi încântare. Când citim, trăim aventurile alături de personajele din carte. Cu ajutorul acestui proiect am descoperit ce înseamnă “plăcerea de a citi”. Vrem ca acest proiect să continue pentru  că astfel şi alţi colegi vor avea ocazia de a păşi în universal tainic al cărţilor.
  • Acţiunile interesante ce au fost desfăşurate de către elevii şcolii noastre, împreună cu elevii şcolii partenere au fost o oportunitate minunată de a explora adâncurile misterioase ale cărţilor. Sunt recunoscătoare că mi  s-a oferit această şansă, de aceea am de gând să profit din plin de ea ori de câte ori se iveşte ocazia.
  • Proiectul lectură şi aventură este un proiect care îndeamnă copiii la lectură. Cu ajutorul acestei acţiuni am realizat că lectura poate deveni oricând o aventură atâta timp cât citeşti ceea ce îţi place. Mi-a făcut plăcere să mă implic în acest proiect minunat şi aş repeta oricând experienţa.
  • De ce îmi place proiectul Lectură şi aventură? Ce mă face să particip la toate activităţile? Ei bine, în primul rând mă atrage cititul, activitate care mă face sa dau frâu liber imaginaţiei. În al doilea rând îmi place să cunosc oameni noi cu care  pot împărtăşi noi experienţe. Acest proiect este şi va fi cel mai grozav proiect la care am participat!

FII ŞI TU LA MODĂ !!! Anul acesta şi nu numai SE POARTĂ LECTURA !!! 

Comments are closed.