ŞCOALA GIMNAZIALĂ „TEODOR BALAN”
STR. SF. MIHAIL NR.27, Or. GURA HUMORULUI, JUD. SUCEAVA,
CP 725300 TEL. 0230-231418 FAX. 0230-234182
E-mail: sc3gh@yahoo.fr
Şcoală cu clasele 0-VIII
Numărul elevilor din şcoală: 460
Numărul cadrelor didactice din şcoală: 23
Coordonatorii activităţii: director prof. Straton Garofiţa şi prof. înv. primar Cotoară Catrina
1. Titlul activităţii: ,,Bucuria vietii vine din faptele tale”
2. Domeniul – educaţie pentru sănătate
3. Scopul activităţii: reducerea riscului de îmbolnăvire prin adoptarea comportamentelor protectoare ale sănătăţii
4. Obiectivele educaţionale ale activităţii :
– achiziţionarea unui set de informaţii despre comportamentele de risc şi cele de protecţie ;
– formarea unor atitudini de acceptare a comportamentelor protective şi de respingere a celor de risc ;
– practicarea de comportamente de promovare şi menţinere a sănătăţii şi de evitare a riscului de îmbolnăviri ;
– întărirea comportamentelor sănătoase şi scăderea frecvenţei comportamentelor de risc- fumat, consum de alcool, droguri, sedentarism, alimentaţie neechilibrată ;
-promovarea în comunitate a unui stil de viaţă sănătos ;
– facilitarea promovării şi a menţinerii unui nivel optim al sănătăţii fizice, sociale, emoţionale, cognitive şi spirituale.
5. Elevi participanţi: 460
6. Durata şi locul desfăşurării activităţii: 4 ore , săli de clase, cabinet informatică, sala de sport .
7. Descrierea activităţii:
9- 9.30
Toţi elevii şcolii însoţiţi de profesorii diriginţi, prezenţi în sala de sport, s-au familiarizat cu scopul şi obiectivele activităţii.
9.30 -10.30
Discuţii dirijate, dezbateri,vizionarea unor filme educative „ Moartea în vârf de seringă” ,
„Magazinele morţii”, „ Spune Nu fumatului!”, realizarea unor postere, împărţirea unor pliante şi broşuri cu mesaje persuasive, pe nivele de clase, coordonate de profesorii diriginţi.
10.45-11.45
Activitate interactivă, coordonată de membrii CŞE, care s-au împărţit pe grupe: antialcool, antitutun, antidrog, mesagerii sănătăţii, si au intrat prin rotaţie în clase cu mesaje, postere, panouri publicitare, interviuri luate elevilor din populaţia şcolară.
12-13
Finalizarea campaniei a avut loc în sala de sport, unde fiecare clasă şi-a formulat mesajul activităţii în termeni pozitivi şi l-a scris pe câte o rază de soare, astel încât gândurile de bine ale copiilor să lumineze în şcoala noasră precum soarele.
Reprezentanţii Poliţiei din Gura Humorului au prezentat pe scurt importanţa protejării elevilor şi a practicării unor comportamente sănătoase în viaţa de zi cu zi.
„Imnul antidrog” şi „Şansa ta„ au fost cântate de toţi copiii în final.
8. Impactul socio-emoţional crescut s-a înregistrat cu maximă eficienţă la clasel 0-V, unde elevii au perceput consecinţele nesănătoase ale comportamentelor de risc.
9. Atât părinţii, cât şi profesorii, dar şi elevii au propus continuarea acestor campanii de prevenţie pe cele trei componente: primară, secundară şi terţiară.
10. Motivaţia alegerii acestei activităţi
Conştientizarea elevilor privind consecinţele complexe ale comportamentelor de risc şi evitarea moralizării şi etichetării lor este esenţială în procesul de formare a unor atitudini pozitive faţă de un stil de viaţă sănătos.
Să recunoască atunci când apar probleme, să accepte că e normal să aibă probleme şi să apeleze la ajutor.
B. C.
Mărturii ale elevilor:
- ,,Prin această activitate am invăţat că sănătatea este mai mare avuţie a omului şi trebuie să avem grija de ea”. – Radu Stefana, cl. a III- a B
- ,,Sportul dă viaţă zilelor noastre”. – Baboi Alexandru, cl. aVII-a A
- ,,Consumul de alcool sau droguri nu iţi rezolvă problemele”. – Manea Maria, cl. aVIII-a A
- ,,Ştiu ce să fac pentru a fi sănătos!” – Halip Vasile, clasa pregătitoare B
Mărturii ale părinţilor:
- ,,Activitatea desfaşurată este binevenită, deoarece copiii trebuie sa cunoască şi să respingă comportamentele de risc: fumat, consum de alcool, droguri” – Pavel Magda
- „Mă bucur că am putut lua parte la această activitate şi sper că genul acestor activităţi să continue in şcoală pentru ca toţi copiii să fie informaţi asupra pericolelor ce-l reprezintă consumul de substanţe” – dr. Ionaşcu Mihaela.